Kako se koriste kategorije i oznake u wordpress sajtovima
Da li treba i kako se koriste kategorije i oznake u wordpressu, indexirati ih ili ne. Dosta je polemike po tom pitanju, ako se ne indexiraju pitanje zašto uopšte postoje? Većina korisnika koja radi sajtove u wordpressu je zbunjena šta tačno treba da radi, ako usvoji neku metodu nije sigurna da li radi ispravnu stvar. Gde je logika u svemu tome? Analiziraćemo sa stanovišta optimizacija sajta, SEO počinje pravilnom izradom sajta, pa otklonimo greške na samo startu koje nas mogu koštati kasnije dobrog plasmana.
Hajde da prvo mislimo iz perspektive programera. Hajde da vidimo šta WordPress programeri imaju da kažu o svemu.
Oznake i kategorije u wordpressu
Oznake – Oznake treba da povežu postove u grupu i da korisnicima koji su došli na vaš sajt po informacije ukažu o čemu se radi u postu. Oznake će takođe olakšati ljudima da pronađu vaš sadržaj. Oznake su slične, ali konkretnije ukazuju na sadržaj nego kategorije. Upotreba oznaka je potpuno opciona.
Da izvučemo zaključak iz gore navedenog, oznake su slične kao kategorije i njiva upotreba je opcije (nije obavezno da ih koristite), njihova uloga je da korisnike što bolje upute na sadržaj.
Kategorije obezbeđuju koristan način da grupiše više povezanih postova zajedno, i da se brzo upute čitaoce o čemu je post. Kategorije će takođe olakšati posetiocima da pronađu vaš sadržaj. Kategorije su slične, ali na širi način objašnjavaju sadržaj posta. I šta smo ponovo zaključili, da kategorije grupišu postove zajednoo i da olakšavaju posetiocima da pronađu svoje sadržaje.
Oznake i kategorije u wordpresu olakšavaju navigaciju
Zaključujemo da se može reći da je oznaka i kategorija, obea su tu da bi navigacija kroz sadržaj web sajta bila bolja. Kategorija pomaže da efikasno kategorizuju ili grupiše sadržaj. Čak oznake moge da uradi istu stvar, ali to je opciono, ali upotreba kategoriji je obavezna. Ne možete imati post bez kategorije, ali možete imati post bez Tag ili oznake. Možete imati istu ključnu reč koristi u oznaci i kategoriji . Na primer, ako ste napisali post sa “ izrada sajta “ kao ključne reči , možete da ga koristite i kao oznaka i kao kategorije . Ovo je zlo i koren svih problema. Ako koristite istu ključnu reč u oba, vi pravite vaš sajt sklon duplom sadržaju u očima pretraživača. Kako? I to loše utiče na optimizaciju vašeg sajta. Evo praktičnog primera:
Pretpostavimo da vaš sajt ima 10 poruka za ‘ Tutoriali ‘ , a vi ste ih držali u kategoriji pod nazivom ‘ Tutoriali ‘. Vi ste koristili oznaku kao i za istu reč. WordPress će napraviti sledeće adrese ?
www.vassajt.com / category / tutoriali
www.vassajt.com / tags / tutoriali
Sasvim očigledno, ako posetite bilo koju od ove dve URL adrese, dobićete isti skup sadržaja. To znači da će biti duplikat jedni drugima. Evo , ako mislite iz perspektive pretraživača, onda je mudro ignorisati jednu od strana, ili oboje . Šta je izlaz iz ovog problema prilikom izrade sajta u wordpressu?
Oznake i kategorije dupliranje sadržaja
Izlaz je u tome što ne koriste iste reči / skup reči i kao ime kategorije i Tag name. Usvajanje ovakvog pristupa ne samo da će vam pomoći da izbegnete duplikate, ali će takođe biti sadržaj vašeg sajta pristupačniji kroz efikasnu navigaciju. Kroz ovaj pristup možete koristiti kao Oznake za kategorije pod vašim porukama .
Sada, hajde da se vratimo na pitanje koje smo postavili na početku. Da li treba da koristimo indeksiranje za kategorije i tagove? Moj savet za WordPress korisnike (konkretno) i ostale blogere je da ne indexirate oznake. Međutim, ako ne koristite Oznake, nećete morati da stavi No- indeks na njih. Ali, ako ne znate da postavite kakao se tagovi ne bi indexirali , uverite se da ne koristite istu reč / fraza kao u kategoriji. Takođe, uverite se da ne koristite više od 3 do 4 oznaka za jednu poruku .
Zato uvek indeksirajte kategorije, a da bi izbegli dupli sadržaj, koristite najviše 150 reči za kratak izvod vašeg posta, pre nego li postavite Pročitaj više link.
This Post Has 0 Comments