Kako napraviti sajt da budete prvi na Google
Uz malo prakse, svako može da napravi veb stranicu. Ali veb stranice koje pretraživači vole i indeksiraju – ako očekujete da vaš sajt ima saobraćaj, odnosno da ima posete – to je druga priča. Ne znaju baš svi kako da naprave dobar poslovni sajt. Sagledaćemo dva važna aspekta izrade sajta kojeg će pretraživači voleti.
Izrada sajta gde svaka stranica privlači posetioce kao sirena moreplovce
U grčkoj mitologiji, kao što znate, pola ribe, pola žene zovu se Sirene koje su mamile pomorace sa svojim pevanjem. Vaše veb stranice bi trebalo da privuku pretraživače ili robota da indexira vaš sajt. Svaka veb stranica prilikom izrade sajta potrebno je da sadrži sledeće elemente. Obratite pažnju na pažljivo postavljanje ključnih reči, jer će ljudi koristiti ključne reči kako bi vas pronašli na internetu.
Naslovi – provokativani i opisni, sadrže najvažnije ključne reči vaše web stranice, ne više od 80 karaktera. To je ono što se pojavljuje iznad hiperlinka u rezultatima pretraživača, tako da treba da privuče posetioce da kliknu na njega.
Meta tagovi – opis Metaoznaka treba da sadrži jednu ili dve rečenice (do oko 250 znakova ) koji opisuju sadržaj veb stranice. Napravite opis tako da se najvažnije ključne reči i ključne fraze koje se javljaju na ovoj stranici pominju u opisu. Neki pretraživači će prikazati svoj opis. I dalje uključuju Meta Keywords oznake, jer Yahoo ih trenutno koristi za indeksiranje , iako Google ne.
Naslovi – H1 , H2 , H3 kako se označavaju HTML jeziku. Vaš naslov i podnaslovi treba da sadrži važne ključne reči barem jednom.
Tekst web stranice – Prvi stav (odeljak) sadržaja stranice članka ili tekst, treba da sadrži glavne ključne reči za tu stranu .
Link teksta i fajlova – Pretraživači veruju da su reči sadržane u hipervezama na svojoj veb stranici važni, i na taj način ih visoko rangiraju.
Ne naglašavajte iste ključne reči na svakoj stranici. Neka stvarni sadržaj na toj stranici diktiraju šta su ključne reči i šta treba da ističu. Naš cilj nije da prevarimo pretraživač, već da pomognemo da pretraživači prepoznaju i indeksiraju na odgovarajući način stvarni sadržaj naših veb stranica. Izgraditi svaku veb stranicu sa datu ključnu reč, što će pomoći da se vaš sajt pozicionira što više. Naravno veliki uticaj na optimizaciju sajta imaju i dolazni linkovi na stranice, ali pravilna izrada web stranice je veoma važna.
Navigacija na sajtu i optimizacija sajta
Navigacioni sistemi su napravljeni da pomognu da ljudi pronađu svoj put na Vašem sajtu. Navigacioni sistemi moraju biti pažljivo projektovani ili će pretraživači dići ruke od indexiranja vašeg sajta, sa rezultatom da stvarni ljudi nikada neće dobiti kao rezultat pretrage vaš sajt. Pretraživačima je potreban lanac hipertekst linkova – polazeći od početne stranice – koji će ih odvesti, stranicu po stranicu, do svake veb stranice na celom sajtu. Indexiranje sajta je vrlo važno za optimizaciju sajta.
Šta može da bude problem kod navigacije prilikom izrade sajta
Ako koristite frejmove gde je navigacioni sistem meni sa leve strane posebna celina i nezavisan je od sadržaja stranice sa desne strane, gde se vrlo lako može desiti da pretraživač neće moći da nađe stranice sa sadržajem, čak iako ih nađe stranice sa sadržajem se mogu pojaviti same za sebe bez menija koji ostao u drugom frejmu sa strane. Bez navigaciong sistema posetilac neće moći da istraži vaš sajt kompletno.
JavaScript i Flash su programski jezici koji mogu napraviti veoma lepe animirane sisteme menija. Na primer, stavka menija može imati padajući podmeni. Problem je u tome što ako JavaScript i Flash sistemi zamene obične hiperveze, pa pretraživač ne može biti u stanju da pronađe osnovne stranice. Skoro nijedan pretraživač ne indexira flesh sajtove, pa ako hoćete da zadržite svoje fensi menije, napravite u dnu svake stranice hipertekst linkove ka svim stranicama na sajtu, ali u suštini izbegacvajte flash.
Nadm se da će vam ovaj tekst pomoći prilikom izrade sajta.
This Post Has 2 Comments